Koksa  értékelése


Koksa 
Shadow of the Tomb Raider (2018)

Shadow of the Tomb Raider (2018) videójáték

Hatalmas csalódás volt :(
Eleinte még nagyon tetszett, hogy van körülöttünk egy csomó ember, akikkel lehet beszélgetni, adtak tippeket és ezáltal frissült a térkép, de egy idő után ez kezdett rohadtul unalmas lenni, mert nagyon sokáig nem történt semmi többszöri alkalommal.
Az idegen nyelven való beszéd idegesített, zavart, és ugyan ki várná el egy játéktől, hogy egy egész falunyi embert külön-külön karakterizáljanak, de könyörgöm! Volt egyfajta női arc, egyfajta férfi arc, egy fiú gyerek, meg egy lánygyerek. Néha variálták a hajakat, meg a ruhákat, de végig el voltam tévedve, hogy ki kicsoda, még szerencse, hogy Lara tudta és pl küldiknél zöldek lettek. Na igen, a küldik. Jó sok volt belőle, és azok nélkül a játék szetintem 2 óra alatt kivihető lenne, de egyszerűen nem jutottam dűlőre velük. Annyira random volt az egész, hogy néha otthagytam és visszamentem később, mert egyszerűen nem volt bennük túl sok logika, mindenhol random ásni kellett, és vagy sikerült fél órán belül egy nyamvadt küldi, vagy nem (általában nagyon nem, mert csak futkostam körbe, mint a hülyék).
A grafika előtt százszorosan is le a kalappal!
De a sztori most nem sikerült izgire. Vártam a végén a hatalmas nagy és MEGSZOKOTT csatát, erre spoiler
A bújkálós résznél a hajamat téptem, se fegyverem, se normális búvóhelyem, állandóan észrevettek, a végén meguntam, és molotov koktéllal kinyírtam őket amikor támadtak, de végül kiderült, hogy hol voltak a fegyvereim? Mert ha beleestek a folyóba, akkor nem hiszem, hogy vissza tudtam volna szerezni őket, de mindegy is.
A dokumentumok 95%-át el sem olvastam, mert unalmasak és érdektelenek voltak számomra.
Ami nagyon tetszett, hogy Jonas mindenhová jött velem, segített ha kellett, de nyilván akkor váltunk ketté, amikor"nagyobb akció" volt :)
Összességében a grafika mentette meg számomra a játékot, tényleg csodaszép, de a sztori menthetetlen lett sajnos :( Az újítások egy része tényleg tetszett, a kötél, a mérges nyilak, kivéve a bújkálás, az nekem nagyon nem jött át. Sokszor olyan érzésem volt, mintha csak egy TR copy-val játszanék, hasonlít valóban, de nem az igazi.
Egy plusz pont viszont a New game + -nak, ha kivitted a játékot, kezdhetsz egy újat a már meglévő képességeiddel.


Shadow of the Tomb Raider (2018)

Shadow of the Tomb Raider (2018)

A videojáték-történelem leghíresebb kalandornője, Lara Croft visszatér az eddigi legkeményebb és leghalálosabb kalandjában! A Shadow of the Tomb Raider a karakter eredettörténetének lezárása, az újjáélesztett sorozat trilógiájának befejező része, amelyben Lara egy igazi harcosként veszi fel a küzdelmet a Trinity, és a maja apokalipszis ellen, hogy megmentse a világot.

Az Eidos Montreal és a Crystal Dynamics koprodukciójában készülő Shadow of the Tomb Raider az előző epizód, a Rise of the Tomb Raider játékmenetére épít, annak eszköztárát viszi tovább, és bővíti ki. Lara ebben a játékban már teljes, valódi kalandornő és harcos, az elmúlt évek küzdelmei megkeményítették, így gond nélkül képes beleolvadni környezetébe, osonni hang nélkül, és ott csapni le az ellenségre, ahol az a legkevésbé várja. Ezekre a képességekre szüksége is lesz, az új játékban ugyanis egy minden korábbinál nagyobb fenyegetéssel kell szembenéznie. A maják régóta megjósolt apokalipszise csap le a világra, ha Lara ezt nem akadályozza meg, miután egy ősi ereklyének köszönhetően elszabadul a pokol a világ minden táján. Lara Dél-Amerikába utazik, hogy Mexikó és Peru dzsungeleiben járjon utána a rejtélyeknek.

A már megszokott fegyverek, a csákány és az íj mellett Lara egy új képességre is szert tesz a Shadow of the Tomb Raiderben. A kampós végű kötélnek köszönhetően a főhős a meredek sziklafalakon is képes felmászni, szakadékok felett átlendülni, ezzel a helyszínek vertikálisabbak lettek, mint valaha. Most már nem csak előre vagy oldalra, hanem fel vagy lefelé is vezethet az út, így új lehetőségek nyílnak meg a játékmenetben. Természetesen visszatérnek a már megismert harci mozdulatok, a lopakodás is, Lara pedig az ellenségtől szerzett lőfegyverekkel is rendet tehet a Trinity soraiban.

Nem beszélhetnénk Tomb Raider játékról, ha nem lennének benne sírok és logikai feladványok, ezek pedig a Shadow of the Tomb Raiderben is jelentős szerepet játszanak. A harc mellett rejtvényeket is meg kell oldani, rég elveszett sírokat kell feltárni, hatalmas gépezeteket kell működésbe hozni. A vadon mellett pedig ezúttal városokban is megfordulhatunk, ahol nem csak a helyi lakosokkal találkozhatunk, de jobb bepillantást is kaphatunk a helyiek életébe és világába.

A Shadow of the Tomb Raider Lara Croft legveszélyesebb és legsötétebb kalandja, amely próbára teszi a népszerű karakter minden képességét. Csak rajtunk múlik, hogy sikerül-e elkerülni a világvégét! A sokszoros díjnyertes előzményekre építve ez egy nagyszabású, gyönyörű, filmszerűen látványos kalandjáték, amely a régi módszerek és új lehetőséget ötvözésével kalauzolja el a játékosokat egy soha nem látott kalandra.

(forrás: konzolvilag.hu)