A Sin and Punishment: Successor of the Skies (tengerentúlon Sin & Punishment: Star Successor a címe) egy rail shooter, vagyis lövöldözős akciójáték, amely eredetileg Nintendo Wii-re jelent meg Japánban 2009-ben, míg a világ többi részén a következő évben adták ki. A… [tovább]
A Sin and Punishment: Successor of the Skies (tengerentúlon Sin & Punishment: Star Successor a címe) egy rail shooter, vagyis lövöldözős akciójáték, amely eredetileg Nintendo Wii-re jelent meg Japánban 2009-ben, míg a világ többi részén a következő évben adták ki. A folytatás története évekkel az első rész után játszódik, és két főhős közül választhatjuk ki az általunk irányítani szándékozott szereplőt. Isa Jou az első rész két főhősének fia, míg a másik karakter egy Kachi nevű lány. Előbbi jetpackje segítségével képes a levegőbe emelkedni, míg az utóbbinak repülő deszkája van, így nem leszünk a földhöz ragadva a játék során.
Rail shooterről van szó, de azért nem teljesen hagytak kontroll nélkül a fejlesztők. A Nunchuk analóg karja segítségével szereplőnket a képernyőn mozgathatjuk fel-le, jobbra és balra, hogy a felénk repkedő lövedékek elől kitérhessünk. Ezt leszámítva viszont a játék visz előre minket a folyosókon és más helyszíneken, hol teljes 3D-ben, hol egy-egy pályaszakaszra oldalra scrollozósba váltva. De ilyenkor se csak egyetlen síkban számítsunk támadókra, hátsó részeken is felbukkanhatnak célpontok.
Irányítás terén amúgy a fő szerepet a Wii Remote kapja: ezzel célozhatunk a képernyőre, és a ravaszgombot megnyomva lőhetünk. Illetve van egy másodlagos, nagyerejű robbanást előidéző lövés is az A gombbal, amelyet elhasználva meg kell várnunk az újratöltődését.
A lövöldözés során teljesítményünket leginkább a pontszám jelzi. Megfelelő számú találat után nő a szorzónk (néhány helyen külön kis „lények” érkeznek tömegesen, nem igazán támadó szándékkal, de köztük pusztítva gyorsabban növelhetünk a bónuszon), így tudunk még több pontot elérni. Azonban ha életerőnk lenullázódik, és újra kell kezdenünk a játékot a legutóbbi checkpointtól, akkor pontszámunk is nulláról indul újra.
Mint a legtöbb akciójátékban, itt is időről időre boss ellenfélbe ütközünk (a játék ezeket Commandernek nevezi). Ezek sokszor többfordulós küzdelmeket jelentenek, és legtöbbször valami trükkhöz kell folyamodnunk, hogy eliminálhassuk kihívónkat, a megfelelő támadási módot vagy épp a gyenge pontját megtalálva. Feladatunkat az is jelentősen nehezíti, hogy a commanderek különös aktivitással támadnak ránk, rakétákkal, lézerekkel és miegymással.
A kétszemélyes játékmódban a második játékos mindössze a lövöldözésben segíthet be, nem a másik karakter irányítását kapja meg. Tehát ilyenkor két célkereszt van, és míg az első játékos ugrál a szereplővel, mindketten lőhetnek a képernyőre.
(Forrás: playdome.hu) [bezár]