A Taito legendás Space Invaders-ének nyomdokain járó összes shooter közül a Phoenix volt a legijesztőbb. A Galaxian után, melyben már animált madárszerű űrlényekkel vehettük fel a harcot, a Phoenix egy logikus lépéssel tovább ment. Az ellenségek először tojásokként tűntek fel, oldalról… [tovább]
A Taito legendás Space Invaders-ének nyomdokain járó összes shooter közül a Phoenix volt a legijesztőbb. A Galaxian után, melyben már animált madárszerű űrlényekkel vehettük fel a harcot, a Phoenix egy logikus lépéssel tovább ment. Az ellenségek először tojásokként tűntek fel, oldalról beúszva a képernyőre, majd kinyíltak, és szörnyű sikoltozás közepette támadtak.
Az egyébként feledésbe merült Amstar Electronics játéka öt szintből áll – két olyan szint, ahol a madarakkal küzdünk, kettő a tojásokból kikelők ellen, és végül a boss elleni küzdelem az anyahajóval. A páncélozott alsó részt fokozatosan lehet szétlőni, hogy a kis idegent végre legyőzhessük.
A játék legérdekesebb taktikai innovációja a pajzs, amely védelmet nyújt a támadás minden formája ellen, de több másodpercet vesz igénybe a feltöltése. Meg kell említeni az okos hangtervezést is – az egyik legkorábbi példa arra, hogy lehet a hanghatásokkal fenyegető atmoszférát teremteni.
A Phoenix 2005-ben újjászületett a fiatalabb generációk számára Xbox-on, PlayStation 2-n, és a PC-n a Taito Legends sorozat részeként.
(Forrás: videojatekbakancslista.blog.hu) [bezár]