A Paradroid egy sci-fi környezetbe helyezett, logikai elemeket tartalmazó lövöldözős számítógépes játék. Egy több emeletes űrhajón vagy, amit különböző erősségű robotok szálltak meg. A robotok erejét háromjegyű szám jelezi, a feladatod pedig az, hogy a tápláléklánc legaljáról, tehát… [tovább]
A Paradroid egy sci-fi környezetbe helyezett, logikai elemeket tartalmazó lövöldözős számítógépes játék. Egy több emeletes űrhajón vagy, amit különböző erősségű robotok szálltak meg. A robotok erejét háromjegyű szám jelezi, a feladatod pedig az, hogy a tápláléklánc legaljáról, tehát 001-es robotként indulva apránként megtisztítsd az emeleteket az ellenséges robotoktól, magától a 999-estől is.
Erre két lehetőséged van: egyrészt kilőheted a robotokat. Igen ám, de 001-esként nem sokat ért a lövedékünk az erősebb droidok ellen. Ekkor jön a másik lehetőség: elfoglalni az erősebbeket, kicsit partizánkodni velük, aztán önmegsemmisítéssel átadni őket az enyészetnek (persze erős robotokat megszállva jobb esélyekkel lőjük ki a többieket). Mindehhez ott van még egy tök nyílt világ – az űrhajó az emeleteivel –, amit szabadon lehet bejárni (illetve megtisztítani), bizonyos pontjain gyógyulhatunk, más pontokon pedig infókat szerezhetünk a robotokról.
És a minijáték, amivel akkor kell szórakoznod, amikor megpróbálsz elfoglalni egy erősebb droidot. Ez egy logikai kapukból álló hálózat, aminek a közepén egy mezőkre osztott oszlop áll – ebből kell több mezőt elfoglalni (azaz saját színnel beszínezni), mint az ellenfél. Véges számú színezési lehetőségünk van és véges időnk, és persze az ellenfél is színezget – végeredményként egy folyamatosan változó hálózatot kell figyelni, és a megfelelő helyeken és pillanatokban, a spéci kapukat is figyelembe véve beavatkozni úgy, hogy a végén nekünk legyen több mezőnk, és még az idő se járjon le. Elképesztően jól kitalált minijáték, és ráadásul még részben véletlen generált is.
A Paradroid rengeteg platformon megélt több mutációt, klónt és remake-et (Paradroid 90/Paradroid 2000), illetve az alapjátéknak is volt több verziója: Paradroid: Competition Edition (1986), Heavy Metal Paradroid (1986-87). Ezek csak kisebb bugfixekben és grafikában ütöttek el az eredetitől. Eme klasszikus sikerét mindenesetre jól jelzi, hogy Andrew Braybrook 1986-ban megkapta a legjobb programozónak járó Golden Joystick-díjat (e díj önmagában csodás kornyomat).
(Forrás: iddqd.blog.hu – Checkpoint Mini #27) [bezár]