Miazma, avagy az ördög köve (2015)

videójáték 2
Miazma or the Devil's Stone

2006-ban a Jumurdzsák gyűrűje produkció volt az első magyar interaktív film és egyben az első olyan számítógépes kalandjáték, amelyet városmarketing célokra hasznosítottak. Ugyanekkor született az Egerben letelepedő amerikai újságíró, Jonathan Hunt karaktere is, aki azóta tucatnyi… [tovább]

Videók

magyar
SzereplőSzinkronhang
Jonathan HuntGörög László
Gaál VeraKerekes Vica
Gaál BalázsDósa Mátyás
Pálos EgonGesztesi Károly
Vincze József, a gondnokMiske László
napfizikusEdelényi Vivien
Dr. Lehoczky PéterDunai Tamás
Dr. Veress GyulaKapácsy Miklós
Dr. Stein ImreKameniczky László
Dr. Sáfrány TamaraJenei Judit
Dr. Braun ErnőGyuris Tibor
Pálffyné PiroskaUdvarias Anna
Egger GézaAsztalos Dominik
Dragonics GyörgyGáti Oszkár
Nyerges VilmosDánielfy Zsolt
Schupek ArankaKassai Ilona
Vonyecz KárolyHalmágyi Sándor
Dr. Bíboros ImreHorváth Illés
Dr. Kékessy LászlóHorányi László
Miazma, avagy az ördög köve (2015)

Fejlesztő
Private Moon Studios

Platformok
Windows

Várólistára tette 3

Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

FélszipókásŐsmoly 
Miazma, avagy az ördög köve (2015)

Miazma, avagy az ördög köve (2015) videójáték

Jonathan Hunt újabb kalandja a Jumurdzsák gyűrűje után. Több, mint 10 év telt el azóta, és ez a játék kezelésében is tetten érhető. Javult az eszköztár (kezdettől fogva van okostelefonja és térképe a főhősnek), az irányítás (a képernyő két szélén lehet kattintgatni a továbblépéshez, nem pedig random helyekre magunk előtt), költséghatékonyabbá váltak a jelenetek (kevesebb a mozgóképes, színészkedős párbeszéd, helyette gyakran csak állóképek sorozatára mondták fel a szöveget a színészek). A játék vezeti a játékost, így nehezebb elakadni, eltévedni (spoiler) – a logikai érzék és találékonyság abban jelent különbséget, hogy milyen gyors a végigjátszás. Tetszettek az ötletes megjelenítési eszközök (pl. a szereplő öltözéke, neve és a tartózkodási helyének színvilága hasonló), amelyek a tájékozódást könnyítették.

A helyszín ezúttal Debrecen, főként az ATOMKI nevű részecskefizikai kutatóintézet. Itt találkozik Jonathan az újcsajjal – mert a régi Amerikába dobbantott (más szóval: dobta Huntot) –, akinek az öccse rejtélyes körülmények között pár nappal később eltűnik. Őutána indul meg a nyomozás (hatósági együttműködés helyett magán megközelítéssel, mindenkit is kérdezgetve, az intézet és a város különféle helyiségeibe bekukkantva). A nyomok olyan irányba mutatnak, ami a keményen tudományos közeg ellenére misztikusabb az előző rész időutazósdijánál: ördögi hatalmak bújnak meg a történelmi rejtvények megfejtésével feltáruló szálak mögött. Noha a történet kevésbé fogott meg, a történelmi rejtélyek és a filmszerűség továbbra is erős hangulatteremtő tényező a játékban, egy izgalmas kalandot élhetünk át, miközben tanulunk, művelődünk.


Népszerű idézetek

FélszipókásŐsmoly 

Valóban nem értek többet a dologból, mint eddig. De mindenképpen jobban csodálkozom.

Miazma, avagy az ördög köve (2015) videójáték


Hasonló játékok címkék alapján