A Metal Gear 2: Solid Snake egy lopakodós akció-kalandjáték, melynek írója és rendezője Hideo Kojima, fejlesztője pedig a Konami. A Metal Gear szérián belül a második megjelent játék, kronológiailag azonban a hetedik. Eredetileg csak japánban jelent meg 1990. július 20-án, MSX2… [tovább]
Metal Gear 2: Solid Snake (1990)
Videók
Képek 8
Tervező
Hideo Kojima
Fejlesztő
Konami
Kiadó
Konami
Író
Hideo Kojima
Grafikus
Shuko Iwamoto
Tae Yabu
Tomohiro Nishio
Programozó
Isao Akada
Toshinari Oka
Platformok
MSX2
Kedvencelte 1
Várólistára tette 1
Kiemelt értékelések
Metal Gear 2: Solid Snake (1990) videójáték 100%
Szintén a Metal Gear Solid 3 alkalmával találkoztam vele és egyből leesett az állam! A játék 1990-ben jelent meg és ha azt mondom, hogy jócskán megelőzte a korát, az egy enyhe kifejezés! Konkrétan az én örök-kedvenc Metal Geart Solidom ennek a játéknak a remakeje! Történet és játékmenet szempontjából szinte minden megtalálható itt, amit később Kojima felhasznál és egy szebb köntösbe átültet. De térjünk vissza a jelenlegi játékhoz. Néhány évvel járunk a 87-es Metal Gear után. A feladatunk most is hasonló, hatoljunk be észrevétlenül Zanzibar Land területére, szabadítsunk ki egy foglyul ejtett tudóst, és tudjunk meg mindent az új Metal Gear D-ről. Ezzel kezdetét veszi az Operation Intrude FO14. Kojimaék mindent kihoztak az MSX2-ből, amit csak lehet! Szebb a grafika, komplexebb a játékmenet és sokkal kidogozottabb a történet, mint az előző játékban. Vegyük azt, hogy lopakodásnál most már tudunk kúszni, így elrejtőzhetünk járművek alá, de még a szellőzőkbe is bemászhatunk. A szereplők, de még a főellenségek is igazi karakterek lettek, saját kis háttértörténetekkel, amiket legtöbbször a codec beszélgetésekből tudhatunk meg. Szerencsére, az ilyen beszélgetésekből akad bőven és mi is indíthatunk ilyeneket. Ha elakadtunk, vagy nem tudjuk, hogyan kéne legyőzni az egyik főellenfelet, vagy nem találunk egy fontos tárgyat, csak fel kell hívni a megfelelő embert és útbaigazítást kapunk! Azon kívül, hogy egy hatalmas előrelépés történt az előzményhez képest, itt ténylegesen mindent megkapunk, amit a későbbi játékokban is feltűnik! Például, már itt szerepel a hőre változó kulcs, vagy hogy a szövetségesünket a női mosdóban kell felkeresnünk! Történetmesélés terén csak annyival gyengébb a folytatásainál, hogy itt olvasni kell a szövegeket. Hihetetlen, hogy 90-ben egy videójátéknak hogy lehet ilyen jól megírt és összetett története?! Lényegében, Kojima ezeket használta fel a későbbi játékokban. A játék végig leköt, mindig vár egy fordulat, ami fokozza az izgalmakat! A lopakodás is tökéletesen működik! Ebben a játékban már mozog a Metal Gear és amikor először megláttam, az volt az első gondolatom, hogy a francba fogom én ezt legyőzni? :D Zeneileg is kiemelkedő, a dallamok még jó ideig velünk maradnak végigjátszás után is! Ha az előzőre azt mondtam, hogy Metal Gear rajongóknak kötelező, akkor ez erre a részre sokszorosan igaz! Aki kihagyja, az az egyik legjobb Metal Gear játéktól fosztja meg magát!
Népszerű idézetek
Snake: This is Snake… I've reached the infiltration point.