CIMA: The Enemy (2003)

videójáték 1
Frontier Stories / フロンティア ストーリーズ

A CIMA egy idegen faj, akik az emberek reményein, pozitív érzésein élősködnek. Stratégiájuk, hogy foglyul ejtik labirintusaikban az embereket, de lehetőséget adnak a kiútkeresésre, így gerjesztve a reményt és hozzájutva energiájukhoz. Hogy felvegyék velük a harcot, egy különleges csapat, a… [tovább]

Képek 2

Hirdetés

Kiemelt értékelések

ChEebor 
CIMA: The Enemy (2003)

CIMA: The Enemy (2003) videójáték

Amikor az ember akciójátékkal játszik, a legjobban általában attól fél, hogy a semmiből felbukkan egy escort mission (amikor ugye egy fegyvertelen, béna mozgású fickót, más szóval totál lúzert kell A-pontból B-be juttatni). A Neverland meg gondolt egy nagyot, és készített egy olyan játékot, amely gyakorlatilag erre az egy motívumra épül… és mindemellett rögtön be is mutatják, hogyan kell ezt jól megcsinálni.
A játék egy sima izometrikus akció-RPG, ahol az előrehaladáskor minden védencünket (a játék végére 14(!)-en vannak) el kell juttatnunk a pályák végére. Ez azonban nem olyan borzalmas feladat, ugyanis a bandát eloszthatjuk max 4 fős csoportokra, és irányíthatjuk őket egyenként, csoportonként, de akár mindenkit egyszerre. Nem követnek minket, hanem haladási irányt jelölhetünk ki nekik, max 3. pontból, és ezeken mennek végig, egy-egy pont között egyenesen haladva. És ez jól működik. Külön tetszik, hogy nem egyforma a sebességük, az öreg gyorsabban megy, mint a gyerekek stb. Ráadásul egyáltalán nem védtelenek, ha nem is mindenki, de a csapat jó része rendelkezik fegyverrel, amivel korlátozottan bár, de védik magukat. Cserébe nehéz a feladat, időnként kénytelenek vagyunk veszélybe sodorni az embereket, mert csak ők tudják megnyitni az utat a következő helyszínre, és az ellenfelek is elég gonoszak. A történet egyszerű, sok helyen elég banális fordulatok vannak (mindig beleesik valaki ugyanabba a csapdába), de ez azért nem baj, mert így legalább kapunk plusz feladatokat, más embereket is irányíthatunk, nemcsak a főhőst… és azt jegyezzük is meg, hogy a pályán lúzerkedő emberek igazi gyilkossá válnak a kezeink között.
A megvalósítás nem épp kiemelkedő, de GBA-játéktól azt hozza, amit várnánk tőle, grafika és zene tekintetében is.
Két dolog volt, ami zavart: egyrészt, hogy elég gyakori, hogy egy hosszú területen kell végigvezetnünk az embereket, ami azért elég lassú és hosszadalmas tevékenység. És sajnos közben még a sört se húzhatjuk meg, mert az ellenségek spawnolnak befelé és nekünk célszerű megvédeni őket. A másik, hogy az utasítható emberek egyszerűek, de használhatóak, addig a közvetlenül mögöttünk jövő segédkarakterek viszont nagyon hülyék: fennakadnak mindenen, libasorban akarnak jönni, ezért néha a hátsó ember meg sem moccan, ha az előző kiesik valahol, ráadásul úgyis mindet ki kell vinni… Szóval ez elég idegesítő.
A hibái ellenére egy élvezetes játék, jól elszórakoztam vele.


Hasonló játékok címkék alapján