Az Age of Wonders III egy körökre osztott 4X fantasy stratégia, amely alapvetően a harcról és a terjeszkedésről szól, azonban rengeteg RPG-elem színesíti a játékmenetet. Maga a kerettörténet viszonylag csavaros, a hajdanán minden népet egyesítő, ám az emberek hatalmi vágya miatt korrupttá vált… [tovább]
Az Age of Wonders III egy körökre osztott 4X fantasy stratégia, amely alapvetően a harcról és a terjeszkedésről szól, azonban rengeteg RPG-elem színesíti a játékmenetet. Maga a kerettörténet viszonylag csavaros, a hajdanán minden népet egyesítő, ám az emberek hatalmi vágya miatt korrupttá vált Commonwealth és az elfek tanácsa közötti háborút mutatja be, és a kampány két hadjáratát is ezzel a két oldallal lehet végigjátszani. Persze ezen kívül lehetőség van véletlenszerűen generált pályán is harcolni, az újrajátszhatósági faktor tehát meglehetősen magas.
A grafika tökéletesen hozza a fantasy hangulatot: idilli tájak, hegyek, patakok és erdőségek váltják egymást, máshol sötét, elátkozott vidékeken kell masíroznunk seregeinkkel – könnyen magával ragadja az embert. A világ két szinten, a felszínen és a föld alatt játszódik, persze teljesen más hangulata van a kettőnek, és bizony nem mindegy, hogy hol harcolunk. Egyes egységeink a sivatagban, az elfek az erdőkben, az emberek a termékeny mezőkön érzik jól magukat, és ennek komoly hatásai vannak nem csupán a harcra, hanem arra is, hogy hová telepítjük városainkat. A grafikára mindenesetre nem lehet panasz, tökéletes körítést ad a játéknak, és az apróságok, például hogy kizoomoláskor régies, pergamenre rajzolt térképre vált a játék, tovább fokozzák az érzést.
Forrás:playdome.hu [bezár]