Be kell jelentkezned, hogy megtekinthesd az oldalt!

and_rea  értékelése


and_rea 
Returnal (2021)

Returnal (2021) videójáték

2021 egyik jelentős játéka.

Bennem érzelmeket mozgatott meg, több szinten is; és ez azért jó, ha egy játék eléri.

Először is a nehézség. Dark souls-okon edződött idegszálaimat azért megmozgattam rendesen. De teljesen más szinten.
Kezdve azzal, hogy a Returnal egy lövölde. :)
Illetve míg a Dark Souls-ok inkább lassú, taktikus harcra edzenek; a Returnal egy eszméletlen pörgős játék. Selene sima mozgása máshol a futással lenne egyenértékű.
Minden biom villámgyors küzdés az életért. Aztán jönnek a durva boss-ok.

Overgrown Ruins – Phrike.
Hát én majdnem feladtam. Elég sokáig tartott alkalmazkodnom a játék stílusához, üteméhez; és újra ús újra és újra meghaltam.. és aztán egyszercsak legyőztem Phrike-ot, és az azért jó érzés volt. :)

Crimson Wastes – Ixion.
Az újdonság erejével jártam be ezt a sivatagos részt, itt is próbáltam mindent felfedezni, minden scout log-ot meghallgatni. És Ixion-t nagyon hamar legyőztem, második alkalommal; nem is tudom, hogyan sikerült, gondolom szerencsés run volt, jó fegyverrel.

Derelict Citadel – Nemesis.
Újabb felfedeznivaló világ. Miközben minden halál után át kell futni az első 2 biom-on is, szerencsére ott vannak az útrövidítések.
Hát tényleg Nemesis volt az én Nemezisem!! Nem ment könnyen..
Volt, amikor minél hamarabb odafutottam a boss harchoz – meghalni;
illetve volt, amikor körültekintően minél több max életet, minél több hasznos artifactot, minél több vial-t gyűjtöttem, hogy teljesen felfegyverkezve érkezzek meg a boss harchoz – meghalni.
Az a platformos rész! Grrr!
Aztán „tényleg ez az utolsó run” felkiálltással, egyszercsak legyőztem!

Echoing Ruins – Hyperion.
A készítők is tudták, hogy negyedszerre már kevesebb lelkesedéssel futnék végig ugyanazokon a biom-okon.. így egy hamis befejezés után újra a Ruins-oknál találjuk magunkat, csak egy megváltozott Ruins-ban.
Egy kuszább Ruins-ban.
Egy egyre instabilabb Selene-el.
Mennyi ideje vagyunk itt?
Hogyan lehetne megtörni az időhurkot?
Van remény?
Vagy csak a végtelen küzdés?
Van értelme a folyamatos rohanásnak?
És hallunk egy dallamot.
Egy ismerős dallamot!!
Hogyan?
Miért?
Honnan jön?
Ha nem „kellene” felkutatnunk a dallam forrását, lehet Selene fel is adná, és nem küzdene tovább. De az őrület határán ez a mozgatórugó tovább késztet a harcra, és csak a dallamot követve megtaláljuk Hyperion-t, egy zongoránál. Ez a boss volt a kedvencem, a leglátványosabb, a leghatásosabb, azzal a zenével! „Kár”, hogy Őt is hamar legyőztem, talán harmadik próbálkozásra.
„Finally… silence. It was too much. Too much.”

Fractured Wastes.
Ismerős helyszín.. A sivatag! Eltűnt! Helyette hó és jég! Mennyi ideje lehetünk itt? Tiszta őrület!
Nincs boss.
Helyette 3 kulcsot kell megszereznünk 3 elkülönített részen. Picit filler rész, de szép komótosan megszerezzük a 3 kulcsot, ezáltal utat nyitva az utolsó biom-ba, le a mélybe..
(Itt lehet megszerezni a lávajárás képességet, a központi helyiségben el ne felejtsük kinyitni egy atropian key-el egy mellékajtót; ez nem kötelező képesség, de hasznos.)

Abyssal Scar – Ophion.
A mélység. Víz. A gravitáció is más.
Szerettem ezt a biom-ot is, és Ophion-t is legyőztem, olyan közepes idő alatt.
Nehezebb volt eljutnom hozzá, mint legyőzni. Valahol a boss előtt volt egy kamra, ahol elég sok nehéz ellenfél gyűlt össze, és ott mindig megcsúsztam valahogy; ha túl is éltem, kevés élettel.

És a vége!!
Don't Fear the Reaper!
spoiler

És van Secret Ending is!
Első végig játszás után 6 Sunface Fragment-et kell megtalálnunk minden biom-ban, változatos helyeken vannak.
spoiler

Sokféleképpen lehet magyarázni a végeket. De nekem marad az első értelmezés, ami a vége megnézése utáni sokk és átgondolás után maradt.
spoiler

Alternatív elméletek, magyarázatok sok van a neten.
Pár, amit érdekesebbnek véltem:
spoiler
spoiler

Haunted house-ok.
Minden boss után be tudunk menni a Ruin-ban lévő régi házunkba, és egy-egy visszaemlékezést láthatunk. És egy csomó minden összeáll a vége után. Nagyon finoman kapjuk meg az információkat a játéktól; a visszaemlékezésekből, a scout log-okból.. figyelni kell. :)

Fegyverek
Változatos, érdekes fegyók vannak. És nyilván volt kedvenc is. :)
Hollowseeker – ha megkapta a Portal Beam és Portal Turret trait-eket, megállíthatatlan volt! :)
Electropylon Driver – az elején eléggé semmibe vettem. Aztán rájöttem, hogy OP! :) Csak ki kell lőni a kis pylon-okat, ami egy jó kis háló-szerű csapdát csinál, illetve folyamatosan sebzi, akibe belelőttük. Tökéletes!

Azért az vicces volt, hogy egy idegen bolygón csak úgy magunkra aggatunk idegen parazitákat; meg csak úgy bedugjuk a kezünket egy idegen szerkenytyűbe," lesz, ami lesz" felkiálltással. :)

2 hozzászólás

Returnal (2021)

Returnal (2021)

Törd meg a káosz körforgását egy állandóan változó idegen bolygón! A Returnal extrém újrajátszhatóságra tervezett, procedurális világa arra ösztönöz, hogy leporold magad, ha vereséget szenvedsz is, és szembeszállj az új, változó kihívással minden újjászületésnél. Intenzív harcrendszer, izgalmas felfedezés és hátborzongató történet vár rád ebben a játékban.

Miután lezuhant ezen az alakváltoztató világon, Selene-nek át kell kutatnia a sivár tájat egy ősi civilizáció után, hogy elmenekülhessen. Elszigetelten és egyedül, foggal-körömmel kell küzdenie a túlélésért. Újból és újból legyőzik – kénytelen újrakezdeni útját, valahányszor meghal.

A könyörtelen, lopakodó játékmeneten keresztül felfedezed majd, hogy ahogy a bolygó is változik minden ciklussal, úgy a rendelkezésedre álló tárgyak is. Minden hurok újabb kombinációkat kínál, ami arra kényszerít, hogy határaidat feszegesd, és minden alkalommal más stratégiával közelíts a harchoz.

A lenyűgöző vizuális hatásokkal életre keltett, romlásnak indult világ sötét szépsége tele van körülötted kirobbanó meglepetésekkel. Hatalmas kockázat, pokoli tűzharc és zsigeri fordulatok a komor és kontrasztos környezetben. Felfedezel, felderítesz és harcolsz majd a könyörtelen utazás közepette, ahol titokzatosság lengi be minden egyes lépésedet.

Jellemzők:

– Harcolj a túlélésért ebben a külső nézetes „roguelike“ játékban.
– Szállj szembe a könyörtelen ellenségekkel a kirobbanó, pokoli tűzharcban.
– Kezeld a felszerelést és a nyersanyagokat körültekintően – valahányszor meghalsz, az elejéről kezded újra.
– Szedj fel idegen technológiát fejlesztésekért, amelyekkel javíthatod a képességeidet a jövőbeni ciklusokban.
– Rakd össze Selene emlékeinek töredékeit, miközben a válaszokat keresed.
– Alakíts ki személyes kapcsolatot a bolygóval, ahogy felfedezed folyamatosan változó, romlásnak indult felszínét.

(Forrás: playstation.com/hu-hu)

Hirdetés