2021 egyik jelentős játéka.
Bennem érzelmeket mozgatott meg, több szinten is; és ez azért jó, ha egy játék eléri.
Először is a nehézség. Dark souls-okon edződött idegszálaimat azért megmozgattam rendesen. De teljesen más szinten.
Kezdve azzal, hogy a Returnal egy lövölde. :)
Illetve míg a Dark Souls-ok inkább lassú, taktikus harcra edzenek; a Returnal egy eszméletlen pörgős játék. Selene sima mozgása máshol a futással lenne egyenértékű.
Minden biom villámgyors küzdés az életért. Aztán jönnek a durva boss-ok.
Overgrown Ruins – Phrike.
Hát én majdnem feladtam. Elég sokáig tartott alkalmazkodnom a játék stílusához, üteméhez; és újra ús újra és újra meghaltam.. és aztán egyszercsak legyőztem Phrike-ot, és az azért jó érzés volt. :)
Crimson Wastes – Ixion.
Az újdonság erejével jártam be ezt a sivatagos részt, itt is próbáltam mindent felfedezni, minden scout log-ot meghallgatni. És Ixion-t nagyon hamar legyőztem, második alkalommal; nem is tudom, hogyan sikerült, gondolom szerencsés run volt, jó fegyverrel.
Derelict Citadel – Nemesis.
Újabb felfedeznivaló világ. Miközben minden halál után át kell futni az első 2 biom-on is, szerencsére ott vannak az útrövidítések.
Hát tényleg Nemesis volt az én Nemezisem!! Nem ment könnyen..
Volt, amikor minél hamarabb odafutottam a boss harchoz – meghalni;
illetve volt, amikor körültekintően minél több max életet, minél több hasznos artifactot, minél több vial-t gyűjtöttem, hogy teljesen felfegyverkezve érkezzek meg a boss harchoz – meghalni.
Az a platformos rész! Grrr!
Aztán „tényleg ez az utolsó run” felkiálltással, egyszercsak legyőztem!
Echoing Ruins – Hyperion.
A készítők is tudták, hogy negyedszerre már kevesebb lelkesedéssel futnék végig ugyanazokon a biom-okon.. így egy hamis befejezés után újra a Ruins-oknál találjuk magunkat, csak egy megváltozott Ruins-ban.
Egy kuszább Ruins-ban.
Egy egyre instabilabb Selene-el.
Mennyi ideje vagyunk itt?
Hogyan lehetne megtörni az időhurkot?
Van remény?
Vagy csak a végtelen küzdés?
Van értelme a folyamatos rohanásnak?
És hallunk egy dallamot.
Egy ismerős dallamot!!
Hogyan?
Miért?
Honnan jön?
Ha nem „kellene” felkutatnunk a dallam forrását, lehet Selene fel is adná, és nem küzdene tovább. De az őrület határán ez a mozgatórugó tovább késztet a harcra, és csak a dallamot követve megtaláljuk Hyperion-t, egy zongoránál. Ez a boss volt a kedvencem, a leglátványosabb, a leghatásosabb, azzal a zenével! „Kár”, hogy Őt is hamar legyőztem, talán harmadik próbálkozásra.
„Finally… silence. It was too much. Too much.”
Fractured Wastes.
Ismerős helyszín.. A sivatag! Eltűnt! Helyette hó és jég! Mennyi ideje lehetünk itt? Tiszta őrület!
Nincs boss.
Helyette 3 kulcsot kell megszereznünk 3 elkülönített részen. Picit filler rész, de szép komótosan megszerezzük a 3 kulcsot, ezáltal utat nyitva az utolsó biom-ba, le a mélybe..
(Itt lehet megszerezni a lávajárás képességet, a központi helyiségben el ne felejtsük kinyitni egy atropian key-el egy mellékajtót; ez nem kötelező képesség, de hasznos.)
Abyssal Scar – Ophion.
A mélység. Víz. A gravitáció is más.
Szerettem ezt a biom-ot is, és Ophion-t is legyőztem, olyan közepes idő alatt.
Nehezebb volt eljutnom hozzá, mint legyőzni. Valahol a boss előtt volt egy kamra, ahol elég sok nehéz ellenfél gyűlt össze, és ott mindig megcsúsztam valahogy; ha túl is éltem, kevés élettel.
És a vége!!
Don't Fear the Reaper!
spoiler
És van Secret Ending is!
Első végig játszás után 6 Sunface Fragment-et kell megtalálnunk minden biom-ban, változatos helyeken vannak.
spoiler
Sokféleképpen lehet magyarázni a végeket. De nekem marad az első értelmezés, ami a vége megnézése utáni sokk és átgondolás után maradt.
spoiler
Alternatív elméletek, magyarázatok sok van a neten.
Pár, amit érdekesebbnek véltem:
spoiler
spoiler
Haunted house-ok.
Minden boss után be tudunk menni a Ruin-ban lévő régi házunkba, és egy-egy visszaemlékezést láthatunk. És egy csomó minden összeáll a vége után. Nagyon finoman kapjuk meg az információkat a játéktól; a visszaemlékezésekből, a scout log-okból.. figyelni kell. :)
Fegyverek
Változatos, érdekes fegyók vannak. És nyilván volt kedvenc is. :)
Hollowseeker – ha megkapta a Portal Beam és Portal Turret trait-eket, megállíthatatlan volt! :)
Electropylon Driver – az elején eléggé semmibe vettem. Aztán rájöttem, hogy OP! :) Csak ki kell lőni a kis pylon-okat, ami egy jó kis háló-szerű csapdát csinál, illetve folyamatosan sebzi, akibe belelőttük. Tökéletes!
Azért az vicces volt, hogy egy idegen bolygón csak úgy magunkra aggatunk idegen parazitákat; meg csak úgy bedugjuk a kezünket egy idegen szerkenytyűbe," lesz, ami lesz" felkiálltással. :)