Fénypisztolyos játékok lista 13

Gridvadász 

A fénypisztoly a katódsugárcsöves tévék és kijelzők korszakának különleges játékvezérlője. Működési elve viszonylag egyszerű.
A legrégebbiek, az elsütés pillanatában megjelenő, csak a pisztoly érzékelőjének szóló képkockán vizsgálták, hogy sötét vagy világos mezőre céloznak vele. A továbbfejlesztett változatok teljesen fekete képkockákat vártak a célpontokat mutató képkocka előtt és után, hogy ne lehessen becsapni a játékot egy állandó fényforrásra (pl. villanykörtére) célozva a pisztolyt (pl. NES Zapper).
A fejlettebb modellek (pl. SNES Super Scope) már a képernyőn utazó elektronnyaláb pozícióját vizsgálták, akár a fényceruzák, ami sokkal nagyobb célzási precizitást tett lehetővé. Abból, hogy mennyi idő (millisecundum) múltán érkezett az elektronnyaláb a pisztoly csöve elé az elsütőbillentyű meghúzása után, tudta megállapítani a rendszer, hogy történt-e találat vagy sem.
A legprofibb fénypisztolyok, mint a Namco GunConjai, az általánossal ellentétben nem a függőleges pozíciót (vertical sync), hanem a vízszintest figyelték (horizontal sync). NTSC tévé esetében például ez 15750 különböző pozíció megkülönböztetésére tette képessé a fénypisztolyt.
A plazma, LCD és LED képernyők elterjedésével a technológiának leáldozott. A régebbi fénypisztolyok állandó fényforrásnak érzékelik őket, és minden lövés talál. Az újabbak az elektronnyaláb hiánya miatt vakok.
Persze vannak próbálkozások a pótlásra. Például a GunCon 3 (PS3-on) a WiiMote és az új arcade játékok stabil infravörös jelekhez kalibrálhatók, hogy a fegyver pozíciója kiszámolható legyen. Vagy ott ott a PlayStation Move-alapú játékok esetében kamera figyeli a játékos fegyverének mozgását. Ezek érdekes próbálkozások, többnyire nem hozzák, amit a fénypisztoly, hogy valóban szabad szemmel, képernyőre rajzolt célkereszt nélkül lehessen célozni. Így az igazi hangulathoz még ma is a legjobb egy régi tévé, és egy pár valódi fénypisztoly.
A játékok gyakran játéktermi átiratok, két játékos számára. Sok esetben mozogni nem is kell, csak lőni, vagy esetleg néha fedezékbe húzódni. Egyes játékok azonban legalább olyan komplexek, mint egy FPS, csak épp pisztollyal a kézben.

Virtua Cop (1994)

Virtua Cop (1994) videójáték

Az arcade és PS2 kiadások Namco fénypisztolyokkal működnek. A PlayStation 2 kiadás nem önálló, hanem a VirtuaCop 2: Elite Edition tartalmazza.

Virtua Cop 2 (1995)

Virtua Cop 2 (1995) videójáték

Az arcade és PS2 kiadások Namco fénypisztolyokkal működnek, Windowson billentyűzettel és egérrel játszható (billentyűzettel kicsit nehéz).

Time Crisis (1995)

Time Crisis (1995) videójáték

Mind az arcade, mind a PS1 és PS2 kiadás Namco GunCon fénypisztolyokkal működik.

The House of the Dead 2 (1998)

The House of the Dead 2 (1998) videójáték

Az arcade- és a Dreamcast-kiadás igazi fénypisztolyokkal játszható.

Invasion: The Abductors (1999)

Invasion: The Abductors (1999) videójáték

Valódi klasszikus fénypisztolyjáték, amelynek témája az idegen lények inváziója. Arcade gépen játszottam vele elég érdektelen alakú pisztolyokkal, de létezik olyan kabinetváltozata is, amelyhez futurisztikus fegyverek tartoznak.

Vampire Night (2000)

Vampire Night (2000) videójáték

Namco GunCon 2-es játék, illetve Namco arcade cabinetben jelent meg ugyanolyan pisztolyokkal.

Resident Evil: Dead Aim (2003)

Resident Evil: Dead Aim (2003) videójáték

Igazi ritkaság, mivel nem egy arcade cím portolása, hanem egy teljes értékű, single player játék, amely fénypisztollyal (is) végigjátszható.

Ghost Squad (2004)

Ghost Squad (2004) videójáték

Az arcade játékgép és a Nintendo Wii kiadás egyaránt infravörös tracking technológiát használ, szóval ez csak egy ál-fénypisztolyos játék.

Let's Go Jungle! (2006)

Let's Go Jungle! (2006) videójáték

Rögzített fegyverekkel rendelkező arcade kabinet, nagy LCD képernyővel. Ebből következik, hogy nem valódi fénypisztolyjáték, de elég precíz. Legalábbis amíg a képernyőnek arra a felére lő a játékos, amelyik oldalon ül. Mivel ugyanis benne ülnek a játékosok a játékban, kizárt dolog a képernyő másik felére pontosan lőni, nem lehet együtt mozogni a fegyverrel. A hangulata azonban elég jó.

Nerf N-Strike (2008)

Nerf N-Strike (2008) videójáték

Nem valódi fénypisztolyjáték, a WiiMote-tal működik, amelyet egy pisztoly alakú foglalatba lehet beletenni. A játék érdekessége, hogy adták hozzá a pisztolyt, amely a WiiMote nélkül hagyományos Nerf pisztolyként használható.

The House of the Dead: Overkill (2009)

The House of the Dead: Overkill (2009) videójáték

Nem valódi fénypisztolyjáték, a WiiMote a sensor bar infravörös LED-jeihez, valamint a PS Move kamerához képest történő elmozdulását figyeli, így célkeresztre kell hagyatkozni játék közben, nem lehet szabad szemmel célozni, akár egy igazi fénypisztoly esetében.

Terminator Salvation (2009)

Terminator Salvation (2009) videójáték

Hatalmas LCD-vel szerelt kabinet. Két változatban is létezik. Van egy fixen beépített fegyverekkel szerelt és egy mozgatható fegyverekkel szerelt. Valószínűleg mindkettő infraszenzor-alapúnak tűnt.

Time Crisis II (1997)

Time Crisis II (1997) videójáték

Valódi Namco fénypisztolyokkal működő játék.