Fénypisztolyos játékok lista 9

Gridvadász 

A fénypisztoly a katódsugárcsöves tévék és kijelzők korszakának különleges játékvezérlője. Működési elve viszonylag egyszerű.
A legrégebbiek, az elsütés pillanatában megjelenő, csak a pisztoly érzékelőjének szóló képkockán vizsgálták, hogy sötét vagy világos mezőre céloznak vele. A továbbfejlesztett változatok teljesen fekete képkockákat vártak a célpontokat mutató képkocka előtt és után, hogy ne lehessen becsapni a játékot egy állandó fényforrásra (pl. villanykörtére) célozva a pisztolyt (pl. NES Zapper).
A fejlettebb modellek (pl. SNES Super Scope) már a képernyőn utazó elektronnyaláb pozícióját vizsgálták, akár a fényceruzák, ami sokkal nagyobb célzási precizitást tett lehetővé. Abból, hogy mennyi idő (millisecundum) múltán érkezett az elektronnyaláb a pisztoly csöve elé az elsütőbillentyű meghúzása után, tudta megállapítani a rendszer, hogy történt-e találat vagy sem.
A legprofibb fénypisztolyok, mint a Namco GunConjai, az általánossal ellentétben nem a függőleges pozíciót (vertical sync), hanem a vízszintest figyelték (horizontal sync). NTSC tévé esetében például ez 15750 különböző pozíció megkülönböztetésére tette képessé a fénypisztolyt.
A plazma, LCD és LED képernyők elterjedésével a technológiának leáldozott. A régebbi fénypisztolyok állandó fényforrásnak érzékelik őket, és minden lövés talál. Az újabbak az elektronnyaláb hiánya miatt vakok.
Persze vannak próbálkozások a pótlásra. Például a GunCon 3 (PS3-on) a WiiMote és az új arcade játékok stabil infravörös jelekhez kalibrálhatók, hogy a fegyver pozíciója kiszámolható legyen. Vagy ott ott a PlayStation Move-alapú játékok esetében kamera figyeli a játékos fegyverének mozgását. Ezek érdekes próbálkozások, többnyire nem hozzák, amit a fénypisztoly, hogy valóban szabad szemmel, képernyőre rajzolt célkereszt nélkül lehessen célozni. Így az igazi hangulathoz még ma is a legjobb egy régi tévé, és egy pár valódi fénypisztoly.
A játékok gyakran játéktermi átiratok, két játékos számára. Sok esetben mozogni nem is kell, csak lőni, vagy esetleg néha fedezékbe húzódni. Egyes játékok azonban legalább olyan komplexek, mint egy FPS, csak épp pisztollyal a kézben.

Virtua Cop (1994)

Virtua Cop (1994) videojáték

Az arcade és PS2 kiadások Namco fénypisztolyokkal működnek. A PlayStation 2 kiadás nem önálló, hanem a VirtuaCop 2: Elite Edition tartalmazza.

Virtua Cop 2 (1995)

Virtua Cop 2 (1995) videojáték

Az arcade és PS2 kiadások Namco fénypisztolyokkal működnek, Windowson billentyűzettel és egérrel játszható (billentyűzettel kicsit nehéz).

Time Crisis (1995)

Time Crisis (1995) videojáték

Mind az arcade, mind a PS1 és PS2 kiadás Namco GunCon fénypisztolyokkal működik.

The House of the Dead 2 (1998)

The House of the Dead 2 (1998) videojáték

Az arcade- és a Dreamcast-kiadás igazi fénypisztolyokkal játszható.

Vampire Night (2000)

Vampire Night (2000) videojáték

Namco GunCon 2-es játék, illetve Namco arcade cabinetben jelent meg ugyanolyan pisztolyokkal.

Hirdetés
Resident Evil: Dead Aim (2003)

Resident Evil: Dead Aim (2003) videojáték

Igazi ritkaság, mivel nem egy arcade cím portolása, hanem egy teljes értékű, single player játék, amely fénypisztollyal (is) végigjátszható.

Ghost Squad (2004)

Ghost Squad (2004) videojáték

Az arcade játékgép és a Nintendo Wii kiadás egyaránt infravörös tracking technológiát használ, szóval ez csak egy ál-fénypisztolyos játék.

Nerf N-Strike (2008)

Nerf N-Strike (2008) videojáték

Nem valódi fénypisztolyjáték, a WiiMote-tal működik, amelyet egy pisztoly alakú foglalatba lehet beletenni. A játék érdekessége, hogy adták hozzá a pisztolyt, amely a WiiMote nélkül hagyományos Nerf pisztolyként használható.

The House of the Dead: Overkill (2009)

The House of the Dead: Overkill (2009) videojáték

Nem valódi fénypisztolyjáték, a WiiMote a sensor bar infravörös LED-jeihez, valamint a PS Move kamerához képest történő elmozdulását figyeli, így célkeresztre kell hagyatkozni játék közben, nem lehet szabad szemmel célozni, akár egy igazi fénypisztoly esetében.