A Tennis for Two című elektronikus játékot 1958-ban készítette el William Higinbotham amerikai fizikus egy Donner Model 30 típusú analóg számítógépre a Brookhaveni Nemzeti Laboratórium látogatói számára. Higinbotham megtudta, hogy az egyik brookhaveni számítógép képes kiszámítani a ballisztikus… [tovább]
A Tennis for Two című elektronikus játékot 1958-ban készítette el William Higinbotham amerikai fizikus egy Donner Model 30 típusú analóg számítógépre a Brookhaveni Nemzeti Laboratórium látogatói számára. Higinbotham megtudta, hogy az egyik brookhaveni számítógép képes kiszámítani a ballisztikus rakéták pályáját, ezt a képességet használta, hogy létrehozza a játék alapjait. Tennis for Two olyan tenisz illetve asztalitenisz szimulátor volt, ami egy oszcilloszkópot használt grafikus megjelenítésre. Fontos mérföldkő a videójátékok történelmében, mivel ez volt az egyik első grafikus kijelzőt használó játék. A Pong elődje.
(Forrás: wikipedia.hu) [bezár]