A Space Harrier meglehetősen furcsa játék! Bár egy lövöldözős, ügyességi játéktermi programról van szó, a kivitelezés nem a megszokott. Főhősünk különös képességgel felszerelve indul el, hogy megsemmisítse a rendkívül gonosz ellenségeit: repülve közlekedik a levegőben (és közben lő,… [tovább]
A Space Harrier meglehetősen furcsa játék! Bár egy lövöldözős, ügyességi játéktermi programról van szó, a kivitelezés nem a megszokott. Főhősünk különös képességgel felszerelve indul el, hogy megsemmisítse a rendkívül gonosz ellenségeit: repülve közlekedik a levegőben (és közben lő, mint atom). A cél az, hogy folyamatos előrehaladással teljesítsük az összes szintet (így szerezni minél jobb eredményt). A pontszámunk a megtett távolság függvényében növekszik.
A játékképernyőt a szereplő mögül látjuk, ez sajnos megnehezíti a célzást (lévén célkereszt nincs). Fékezni-gyorsítani nem tudunk, így nincs más választásunk, mint ügyes navigálással és a fegyverünk használatával utat törni magunknak. Repülő ellenfeleink a képernyő bármely pontjáról berepülhetnek (akár hátulról is!), ráadásul némelyik lő is ránk. Sajnos meglehetősen jól céloznak, mindig pont az aktuális pozíciónkra lőnek, így nincs más esélyünk, mint a folyamatos manőverezés.
Szerencsére végtelen munícióval vagyunk ellátva. További kellemetlenséget jelentenek az esetlegesen felbukkanó tereptárgyak, amelyek nem mozognak, de ha elhibázzuk, könnyen „felkenődhetünk” rájuk. Minden szinten találkozni fogunk egy „testesebb” ellenféllel, amit kitartó (és hosszan tartó) lövöldözéssel meg kell semmisítenünk, miközben ő is lövöldözik felénk és repked összevissza. Amíg le nem küzdjük, addig nem tudunk továbbjutni (ez idő alatt meg is áll a pontszámunk).
A kezdetben rendelkezésre álló 9 élet soknak tűnhet, de hamar el fog fogyni, hála a légtér nagy forgalmának… Vigyázat! Ha tereptárggyal ütközünk, ami pont előttünk van, indulás előtt mozduljunk el oldalra, különben indulás helyett újra neki ütközünk! Életeink elfogyása után, ha elég magas pontszámot értünk el feliratkozhatunk a pontszámtáblára.
A képernyő láthatjuk az eddigi legmagasabb pontszámot (TOP), a pontszámunkat (SCORE), az aktuális nehézségi szintet (STAGE), valamint megtalálhatjuk az életeink számát is. A játékot egyébként akár szüneteltethetjük. Minden nehézségi szintnek neve is van, amit a szint előtt kiír számunkra a program. A nehézségi szintek a következők: MOOT, GEEZA, AMAR, CEICEIL, BONUS, OLISIS, IDA, REVI, MINEA, BONUS, DRAIL, ASUTE, VICEL, NARK, ASYMBEL.
(Forrás: ep128.hu) [bezár]