Hány mezőt tudsz kitölteni a pontozó a Ripple Rush (nincs magyar kiadás, cím sem – szabad fordításban Hullám hajsza?) pontozó lapján, egy gyors és egyszerű flip-and-write játékban?
A játékban mindenkinek saját pontozója van, amin 4 oszlopnyi forma van (négyzet, kör, háromszög, hatszög),… [tovább]
Hány mezőt tudsz kitölteni a pontozó a Ripple Rush (nincs magyar kiadás, cím sem – szabad fordításban Hullám hajsza?) pontozó lapján, egy gyors és egyszerű flip-and-write játékban?
A játékban mindenkinek saját pontozója van, amin 4 oszlopnyi forma van (négyzet, kör, háromszög, hatszög), 8 forma oszloponként. A játék felállításához játékosonként 20 lapot vegyetek ki random az eredeti pakliból (ez 100 lapot tartalmaz, 25 minden formához, 1-25 számozva). A kiválasztott lapmennyiséget egy pakliba rendezve keverjétek meg.
Minden fordulóban minden játékos húz egy lapot a pakliból sorban, ezután, amennyiben lehetséges, a kártyán szereplő számot a jelölt formának megfelelő oszlopba írja. A számokat lentől felfelé növekvő sorrendben lehet írni az oszlopokba (minden beírt számnak az alatta lévőnél nagyobbnak, de e fölötte lévőnél kisebbnek kell lennie). Helyet hagyhatsz ki a később érkező lapoknak/számoknak amikor beírod az aktuális számot. Ezután a lap dobásra kerül (félretehető/lefordítható), nem újra felhasználható.
Amennyiben a kártyán szereplő számot nem lehetséges beírni a megfelelő oszlopba – pl.: húztál egy kék 14-t, és nincs helyed a kék 11 és 15 között – ahogy ez megállapításra kerül a számot és formát be kell jelenteni, és a kártyát mindenki által jól látható helyre tenni. Lehetőleg a bejelentés előzze meg, hogy a többiek beírják a saját számukat. Miután a saját számukat beírták, a többiek szabadon felhasználhatják a bejelentett lapot, amennyiben tudják. (Nem kötelező, nincs megkötés, hogy hány ilyen szabad felhasználású szám írható be, amennyiben több ilyen lap is keletkezi az adott körben.) Miután a lap fel lett használva, ugyanúgy lekerül a használt lapok közé.
Amennyiben egy sor be lett fejezve, a játékos a sor végén található bónuszt azonnal fel kell használnia, amennyiben lehetséges, ez vagy egy szabadon választott formába írható adott szám, vagy egy adott formába írható szabadon választott szám (a számnak 1-25 közötti egész számnak kell lennie).
A játék végén minden oszlop annyit ér, amennyi a leghosszabb egybefüggő, kitöltött számsor benne (a számoknak nem kell tökéletesen követnie egymást – 1,2,3 – pusztán az számít, hogy hány tagból áll a leghosszabb megszakítás nélküli – kitöltött- szakasz az oszlopban). A haladó játékban, a kihúzott két cél kártya teljesítése után további 3 pont kapható, teljesített célonként. [bezár]