A Rebelstar egy körökre osztott taktikai játék a Firebird software-háztól. 1986-ban jelent meg ZX Spectrum-ra, míg a következő évben Amstrad CPC-re látott napvilágot. A program a Laser Squad-hoz hasonlít, hisz az alkotó ugyanaz (Julian Gollop), de azért akad egy-két eltérés. Célunk,… [tovább]
A Rebelstar egy körökre osztott taktikai játék a Firebird software-háztól. 1986-ban jelent meg ZX Spectrum-ra, míg a következő évben Amstrad CPC-re látott napvilágot. A program a Laser Squad-hoz hasonlít, hisz az alkotó ugyanaz (Julian Gollop), de azért akad egy-két eltérés. Célunk, hogy behatoljunk a DELTA holdbázisra és megsemmisítsük a központi számítógépet. Ebben természetesen minden erővel akadályoznak minket az ellenséges robotok, de néhány lövéssel pontot tehetünk az ügy végére.
A betöltődés után kiválaszthatjuk a nekünk tetsző nehézségi szintet. A nehezebb pályákon több embert kapunk, mint a könnyebbeken, de az ellenséges droidok is aránytalanul többen vannak. Éppen ezért célszerűbb először az első szintet választani a nyolcadik helyett. A játéktér egy 50x80-as mezőből áll, amiből egyszerre csak 11x11-et láthatunk.
Első feladatunk bejutni a bázisra. Ne feledjünk el embereink kezébe fegyvert adni! Bejutni úgy lehet, hogy betörjük a zsilipkapukat. Ezt kétféleképpen végezhetjük el. A LIGHT SABRE-rel addig ütjük az ajtót, amíg be nem törik, vagy az egyik robotunkkal szétlőjük. Az előbbi hosszadalmas, az utóbbi pedig fogyasztja a robot lövéseket, amikre később nagy szükségűnk lesz.
Ha bent vagyunk, megtekinthetjük a csúnya ellenség ellenlépéseit. Talán nem ártana néhány üdvözlő lövést küldeni feléjük A FIRE-t kiválasztva máris gyönyörködhetünk egy kétdimenziós radarképen. Háromféle lőfegyver áll rendelkezésünkre: LASER GUN (leggyakrabban használt fegyver, de nem túl erős), LASER PISTOL (gyenge, de pontos fegyver) PHOTON (nagy a tűzgyorsasága, sokat tudunk vele lőni, de pontatlan). Célozzunk és lőjünk. Lőni kétféleképpen lehet: colozva (AIM) és kapásból (SNAP). Az utóbbi kevesebb akciópontot fogyaszt, viszont értelemszerűen nagyobb az esélye a hibázásnak.
Ha elküldtük az összes elérhető robotot az örök vadászmezőkre, akkor észrevehetjük, hogy néhány aljasocska eddig még meg sem mozdult társai segítségére. Ők a belső védelmi kör őrei, itt van a központi számítógép is. Ezt a területet néhány zárt ajtó választja el tőlünk, amiket csak robot lövésekkel tudunk kinyitni, ha már nincsenek, akkor megnézhetjük magunkat. Megnevelve az utolsó robotokat is, már csak a központi számítógépet, kell átalakítanunk CHIP-halmazzá, és máris megjelenik a hőn áhított RAIDERS WIN felirat.
(Forrás: ep128.hu – Spectrum Világ 25. rész) [bezár]