A játékosok kijelölnek egy játékvezetőt. Mindenki kitalál magának egy nevet, és cetlin leírva odaadja a játékvezetőnek, úgy hogy más semmiképpen ne lássa. A név bármi lehet, a lényeg, hogy ne lehessen sejteni a névből, hogy ki az. Korlátnak szótagszámot lehet megadni.
A játék elején a… [tovább]
A játékosok kijelölnek egy játékvezetőt. Mindenki kitalál magának egy nevet, és cetlin leírva odaadja a játékvezetőnek, úgy hogy más semmiképpen ne lássa. A név bármi lehet, a lényeg, hogy ne lehessen sejteni a névből, hogy ki az. Korlátnak szótagszámot lehet megadni.
A játék elején a játékvezető kétszer felsorolja a neveket véletlenszerű sorrendben. Ezeket igyekeznek megjegyezni, mert később ebből kell találgatni.
Az első „jelentkező” elkezdi a találgatást. Kiválasztja pl. Józsit és megkérdezi: „Józsi, te vagy a Papucs?” A kérdésre az igazat kell válaszolni. Ha nem talált, akkor ez a játékos következik. Ha talált akkor a játékos (akinek a nevét kitalálták) rabszolga lesz, méghozzá a kitalálójának a rabszolgája. A kitaláló ekkor még egyet tippelhet stb.
Ha olyan valakit találtunk ki, akinek egy vagy több rabszolgája van, akkor azok nevét/neveit is fel kell sorolni a kitalálónak, és csak akkor érvényes a találata, ha ez sikerül. Ekkor viszont a szóban forgó rabszolgák is az övéi lesznek. A rabszolgák segíthetnek neki a további találatok megszerzéséhez.
Hogy még érdekesebb legyen a játék, akár meg lehet határozni a szavak műfaját, és csak azon belül lehet írni az elején, pl: autómárkák, melléknevek, fafajták stb…
Forrás: https://homoludens.hu/node/21841 [bezár]