A világ egyik leghíresebb videójáték figurája Pac-Man. Aki most egy oldalnézetes platformjátékban, a Pac-Land-ben végre visszatér! A Namco eredeti játékautomatája 1984-ben jelent meg, nagyszerű, rajzfilmeket idéző grafikával. Pac most egy eltévedt tündérnek segít visszatérni… [tovább]
A világ egyik leghíresebb videójáték figurája Pac-Man. Aki most egy oldalnézetes platformjátékban, a Pac-Land-ben végre visszatér! A Namco eredeti játékautomatája 1984-ben jelent meg, nagyszerű, rajzfilmeket idéző grafikával. Pac most egy eltévedt tündérnek segít visszatérni Tündérországba. Hogy megtalálja a helyes utat, több felfedezőutat is kell tennie Pac-Land szigetén. Eközben forgalmas városokon, veszélyes sivatagokon, sziklás hegyeken, szakadékok felett kell átkelnie.
Azonban nem csak a vadon veszélyei fenyegetnek, hanem a négy régi ismerős szellem: Blinky, Pinky, Inky és Clyde. Egyikük folyamatosan a nyomunkban van és követ mindenhova, a többiek autóba, repülőbe szállva randalíroznak, akiket természetesen ki kell kerülnünk (átugorni). Túránk során gyümölcsöket is felvehetünk némi pontszámért, de ami a legfontosabb, a szokásos energiatabletta, melyet felvéve a szellemek rögtön menekülőre fogják a dolgot. Megnövekedett erőnknek köszönhetően nagyobbat is tudunk ugrani. Amíg tart a pirula hatása, addig hangjelzést hallunk.
Az irányítást amúgy is szokni kell egy kicsit, mert – mint tudjuk – Pac egy pillanatra sem tud megállni, viszont sebességét több fokozatban gyorsíthatjuk-lassíthatjuk (ha kétszer egymás után a botkormányt jobbra vagy balra mozgatjuk, Pac rögtön teljes sebességre gyorsít). Az is fontos, hogy a levegőben is tudjuk irányítani magunkat! Minden felfedezőút négy szintből (ROUND) áll: az első háromban jobbra kell haladni (vissza is tudunk fordulni, csak sok értelme nincs, mert a minket üldöző szellem rövid időn belül elkap). Talán mondanom sem kell, hogy Pac állandó mozgáskényszere miatt a legnehezebb szintek azok lesznek, ahol platókon kell ugrálnunk.
Külön meg kell említeni a szélesebb szakadékok előtt lefektetett dobbantók használatát: lehetőleg teljes erőből fussunk neki, majd amikor rajta vagyunk, nyomjuk meg a tűz gombot (és tartsuk nyomva!), a botkormány jobbra-balra gyors mozgatásával átlibeghetünk a szakadék felett. Érdemes még megemlíteni a mocsarat, amit ugyan nem látunk, de egy koponya figyelmeztet rá. A mocsáron csak ugrálva tudunk átkelni, különben elsüllyedünk benne. Sajnálatos, hogy ha elvész egy életünk, akkor hátrábbról indulunk újra, általában a szint elejétől…
A harmadik szint végén bejutunk Tündérországba, ahol egy repülő cipő a jutalmunk. Ezzel kicsit egyszerűbb lesz a visszaút, ami csak egy szintből áll. Ilyenkor megváltozik az irányítás módja: balra kell haladnunk, a tűz gombot nyomogatva pedig repülni is tudunk! Erre szükségünk is lesz, hiszen a visszaúton a szakadékok előtt nem találunk dobbantót! A szint végén viszontlátjuk családunkat: Ms. Pac-Mant – akit már szintén volt alkalmunk közelebbről megismerni – és Pac-Man Juniort…
A kalandot megadott idő alatt kell teljesítenünk, a képernyő alatt látható fehér pontok jelzik az időnket! Az időből kifutni szinte lehetetlen, mert úgyis folyamatosan üldöz egy szellem, a szint végi elszámolásnál viszont jutalompontot kapunk megmaradt időnk után. A játéknak nincs vége, a 4 túra után (12. szint) újra az első következik.
(Forrás: ep128.hu) [bezár]