A H. E. R. O. (rövidítése a Helicopter Emergency Rescue Operation-nek, azaz Helikopteres Vészhelyzeti Mentési Művelet) egy platformjáték, amelyben a játékos feladata egy hátára csatolt helikopter (heli-pack), valamint egyéb eszközök segítségével, hogy megmentse a mély bányában rekedt… [tovább]
A H. E. R. O. (rövidítése a Helicopter Emergency Rescue Operation-nek, azaz Helikopteres Vészhelyzeti Mentési Művelet) egy platformjáték, amelyben a játékos feladata egy hátára csatolt helikopter (heli-pack), valamint egyéb eszközök segítségével, hogy megmentse a mély bányában rekedt áldozatokat. Roderick Hero-t irányítjuk, aki maga az egyszemélyes mentőcsapat. A történet szerint Mount Leone hegye alatt dolgozó bányászok estek csapdába és Roderick feladata, hogy megmentse őket lejutva hozzájuk.
Rod felszerelését alkotja egy hátizsák-szerű, hátra szerelt helikopter – amely lehetővé teszi számára, hogy lebegjen, repüljön – valamint egy sisakjába szerelt lézer, amellyel, valamint korlátozott mennyiségű dinamittal falakat robbanthat fel. Minden szint tárnák labirintusából áll, amelyeken Roderick-nek biztonságban keresztül kell jutnia annak érdekében, hogy elérje az alján rekedt bányászokat. A helikopter energiája véges, így még azelőtt el kell érnie a bányászokat, mielőtt az energiaforrása kimerül.
Néhány tárnát berobbantható barlangfalak zárnak el, amelyeket Roderick a dinamittal szabaddá tehet, ám ilyenkor vigyázni kell, hogy a karakter ne álljon túl közel a bomba felrobbanásakor. A sisakba épített lézer is képes lerombolni ezeket a falakat, de sokkal lassabban, mint a dinamit. A későbbi szinteken a játékos találkozik még magmafolyással is, amely – mint a barlangfalak – dinamittal felrobbanthatók, ám csakúgy, mint a barlangokban látható lények, a magma érintése is halálos. Későbbi szinteken is megjelennek tömör magma-falak, amelyekben nyílt, vagy eltorlaszolt nyílások láthatók. A magma érintése nélküli áthaladáshoz a játékosnak ügyesen kell navigálnia a karaktert.
Némely mély bányát még a víz is elöntött, arra kényszerítve a játékost, hogy a vízfelület fölött kelljen átlebegnie. Későbbi szinteken még szörnyek támadására is számítani kell ezekből a földalatti tavakból. Egyes bányaszakaszokat lámpák világítanak meg. Ha a lámpa megsérül (pl. a játékos hozzáér a karakterrel), az adott szakasz sötétségbe borul és a sötétben a falak láthatatlanná válnak. A felrobbanó dinamit ugyanakkor egy rövid időre megvilágítja a szakaszt.
A tárnákban pókok, denevérek és más, ismeretlen lények élnek, amelyek érintése halálos. Ugyanakkor elpusztíthatók a sisaklézer vagy a robbanószer használatával – ha hozzájuk elég közel történik a robbanás. A játékos pontot szerezhet az egyes lények elpusztításával, illetve a pálya teljesítésével. A barlang aljának elérésekor járó pont mennyisége függ a felhasznált energiától (tkp. a gyorsaságtól), a megmaradt dinamit mennyiségétől. 20.000 pontonként a játékos egy extra életet kap.
A Sega megjelentette a játék átiratát az SG-1000-es konzoljára Japánban, 1985-ben. Míg a játékmenet azonos volt, a Sega megváltoztatta a főhős grafikáját és lecserélte a helikopter-hátizsákot egy jet-packre.
(Forrás: wikipedia.hu) [bezár]