A Fire Emblem Fates egy taktikai szerepjáték, melyet az Intelligent Systems fejlesztett Nintendo 3DS konzolra. A sorozat első része 1990-ben jelent meg, a fates a 14. része a sorozatnak.
A sorozat egy középkor mintájára létrehozott, mágiával fűszerezett fantasy világban játszódik,… [tovább]
A Fire Emblem Fates egy taktikai szerepjáték, melyet az Intelligent Systems fejlesztett Nintendo 3DS konzolra. A sorozat első része 1990-ben jelent meg, a fates a 14. része a sorozatnak.
A sorozat egy középkor mintájára létrehozott, mágiával fűszerezett fantasy világban játszódik, körökre osztott hancrendszert használ, mely során az egységeink elvesztése esetén azok véglegesen elhaláloznak, így megfontolt játékra kényszeríti a játékost. A Fates-t megelőző részben,a Fire Emblem Awakeningben vezették be először a „Casual” játékmódot, aminek segítségével az elveszített egységek az adott harc után visszatérnek.
A játékmenet szerves részét képezi az egyes egységek fejlesztésre, valamint a karakterek közötti kapcsolatok, valamint kidolgozott személyiséget kapott minden karakter, így különösen fájó pont lehet egyiktől, másiktól búcsút venni, így egy hiba után gyakran a pálya újrakezdése volt az egyetlen megoldás.
A Special Edition kiadás külön említést érdemel, mivel gyakorlatilag egy különálló játékról van szó. A játék eredetileg „Birthright” valamint „Conquest” alcímekkel jelent meg, melyek a történet egy adott pontját követően két különálló fél hadjáratát mesélik el, melyek között nem volt átjárhatóság, amelyik kiadást vette az ember, abba az irányba terelődött a történet. A másik út, valamint egy harmadik, „Revelations” nevű semleges útvonal DLC megvásárlásával volt beszerezhető. A Special Editionben mindhárom útvonal megtalálható, a történet egy adott pontján eldönthetjük melyik úton kívánunk továbbhaladni, nincs szükség DLC-k megvásárlására. Az adott út kiválasztása után „lezárul” a másik kettő, nincs átjárhatóság, azonban új játék során ismételten választhatunk.
A „Conquest” a hagyományos, klasszikus Fire Emblem részek tematikáját követi, nincs lehetőség extra fejlesztésekre, valamint felszerelések gyűjtésére, lineárisan lehet haladni a hadjárattal. A Nohr birodalom oldalán szállunk harcba, mely az európai stílusú lovagi egységekkel rendelkezik. Jellemzően, lovasok, lovagok, harcosok, íjászok, varázslók alkotják a csapatot. Ez a kampány játékmenetében valamint a játékterek tekintve talán változatosabb mint a „Birthright”.
A „Birthright” szabadabb játékmenetű, van lehetőség az egységek extra fejlesztésére a harcok újrajátszásával, ezáltal a játékmenet valamennyivel könnyebb. A Hishido királyság oldalán harcolunk, akik egy Japánra hasonlító, békeszerető nép, azonban ez a harctekintetében semmilyen hátrányt nem okoz. Itt már feltűnnek olyan, a sorozatban eddig nem megjelenő egységek mint a ninja és a szamuráj.
A „Revelations”-ben szintén szabadabb játékmenetet kapunk, a történet tekintetében pedig… erre mindenki jöjjön rá saját maga, minden esetre célszerű előtte legalább az egyik királyság saját útját végigjárni és csak utána elkezdeni a Revelations-t.
Említést érdemel még a My Castle funkció, mely egy kastély, amit a harcok között szabadon bejárhatunk, fejleszthetünk, továbbá interakcióba léphetünk a többi egységgel.
A játék(ok) Japánban 2015. június 25-én, Észak Amerikában 2016. február 29-én, Európában 2016. május 20-án jelent meg. [bezár]