A Tragedy Looper egy összetett társasjáték, 2 – 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a szövetségek, a pakli tervezés, a memória és a rács mozgás… [tovább]
Tragedy Looper (2011)
A Tragedy Looper egy összetett társasjáték, 2 – 4 játékos részére, az átlagos játékidő hosszabb, akár 2 óra is lehet. A társast, a bonyolultsága miatt, csak 13 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a szövetségek, a pakli tervezés, a memória és a rács mozgás mechanizmusokra.
A Szellemlovas leírása:
Megérkeztetek az új idősíkba. Még nem tudjátok, hogy miért vagytok itt, de érzitek, lesz valami baj a közeljövőben. Vajon kit kell ma megmentenetek és vajon lesz rá elég lehetőségetek?
Tragikus próbálgatás
A Tragedy Looper egy nyomozós, blöffölős játék, melyben a játékosoknak egy bűnügyet kell felgöngyölíteniük és megakadályozniuk, ám van egy nagy csavar. Biztos, hogy el fognak bukni a nyomozók az első alkalommal. A második próbálkozás sem fog sikerülni. Talán az ötödik sem. Esetleg a tízedik?
Ismét egy újabb kör és egy kevés infómorzsa
A játékosok nem tudják, hogy mi történik pontosan és ki a felelős az esetért. Meg kell próbálniuk minél több információt kideríteni. Ki lehet a felbujtó? Hol történhetett az eset? Ki az ártatlan? Mi az ok? No és persze ki a tettes?
A csavar az, hogy a nyomozók képesek visszautazni az időben a megszerzett tudással, így még azelőtt meg tudják akadályozni a halálesetet, mielőtt bármi is történne. Igaz, ez nagy hatalom, de csak limitált kört tudnak bejárni, ami alatt, ha nem sikerül a nyomozás, elvesztették a játszmát és a gyilkosság kitervelőjéé a győzelem.
A kitervelő az egyik játékos, aki ismeri a teljes történetet, tudja, hogy ki mit fog tenni. Az ő célja minél inkább félrevezetni a többi játékost, hamis nyomokat elszórva a pályán. Az első pár kör alkalmával egyszerű lesz a feladata, de ahogy egyre többször és többször játszódott le a bűntett, úgy lesz nehezebb leplezni a valós és jelentős mozzanatokat.
Egyszerű teendők
A játékmenet igen egyszerű. Mindkét fél kijátszik három-három kártyát a karakterekhez, amik meghatározzák, hogy merre haladnak, mi történik körülöttük, előjön-e a paranoia vagy sem. Amennyiben a tragédia követelményei teljesülnek, például az egyik karakter egy bizonyos állapotban tartózkodik egy épületben valamelyik társával, akkor bekövetkezik az eset és a nyomozók elvesztettek egy lehetőséget. Lehet újrakezdeni a játékot, talán kicsit több információval.
A játék addig tart, amíg megakadályozzák a tragédiát vagy amíg elúszik az utolsó lehetőség is.
A doboz tartalma
4 helyszíntábla, 1 adattábla, 34 akciólap, 20 történetkártya, 18 karakterkártya, 1 vezérlap, 4 extra kártya, 118 jelző, 4 áttekintőlap, valamint a 2 kézikönyv.
Végszó
A Tragedy Looper egy igencsak egyedi játék, remek hangulattal. A szabályok nem nehezek, de a játék könnyen azzá válhat, ha a játékosok nem tudnak eléggé összedolgozni. Éppen ezért sokkal nagyobb élményt nyújt egy összeszokott csapattal és egy olyan irányító karakterrel, aki képes félrevezetni az időutazókat.
Fontos megjegyezni, hogy a játék tíz történetét az időutazók sosem ismerhetik. Ha elolvassák az éppen játszott történetet, könnyen elronthatják mások szórakozását azzal, hogy pontosan tudják, mi is történik. Ezért ez a tíz történet kevésnek tűnhet újrajátszhatóság szempontjából, de a szabálykönyv alaposan kitér arra, hogy miként lehet nagyon egyszerűen saját történteket kitalálni.
Bátran ajánljuk azoknak a csapatoknak, akik szeretnek sokat gondolkodni és előre tervezni, ugyanis mindennél fontosabb lesz ez a két tulajdonság. Mindent be kell vetnetek, egy ember élete forog kockán.
(Forrás: tarsasjatekok.com) [bezár]
Várólistára tette 1
Kiemelt értékelések
Tragedy Looper (2011) társasjáték 70%
Meglepően jó játék, nem szimplán nyomozós, mert a főgonosz a háttérből úgy keveri a szálakat, hogy az áldozat vagy meghaljon, vagy öngyilkos legyen. Véges számú próbálkozás alatt meg kell menteni. De ki az áldozat? Ki a gyilkos? A többiek segítenek, vagy az őrületbe kergetik azokat, akik találkoznak velük? Vagy épp a gyilkos észreveszi, hogy utána szaglásznak, és kinyírja a nyomozókat?